L’Óréalin perustajan Eugène Schuellerin kuollessa vuonna 1954, ei kosmetiikkayhtiön kehitys pysähtynyt suinkaan siihen. Vaikka perustaja Schueller oli tehnyt huiman työn L’Óréalin menestystarinalle, oli työtä jatkettava samalla kunnianhimoilla myös hänen kuolemansa jälkeen. Schuellerin tytär Liliane Bettencourt peri yrityksen kokonaisuudessaan, mutta päätti olla osallistumatta yrityksen pyörittämiseen ja François Dalle otti yrityksen johdon vastuulleen. Seuraavien vuosien aikana aikansa visionääri Dalle johti kosmetiikkayrityksen nousua huipulle. Monet merkittävät päätökset kuten Lancômen, Ralph Laurenin ja Garnierin osto auttoivat kasvattamaan jo maailmanlaajuisesti tunnettua yritystä entisestään. Kaikkein kriittisimmät ajat L’Óréalille olivat kuitenkin vuodet 1984-1990, jona aikana yritys nousi virallisesti maailman suurimmaksi kosmetiikkayritykseksi.

Vuonna 1984 Charles Zviak nimitettiin L’Óréalin johtajaksi Dallen astuessa syrjään. Ennen nimitystään Zviak oli tehnyt jo pitkän uran L’Óréalin laboratorioissa ja tunsi brändin menestystarinan. 80-luvun hiustrendit villitsivät katukuvassa eikä L’Óréal jättänyt mahdollisuutta käyttämättä. Yritys lanseerasi uuden Studio Line -kampaamolinjan, joka tarjosi laadukkaita kampaamotuotteita ammattilaisten lisäksi nyt myös kotikäyttöön. Studio Line oli valtava menestys ja sitä myydään edelleen ympäri maailmaa.

Vaikka naiset toimivat L’Óréalin mainoskampanjoiden pääroolissa, oli yrityksen menestyksen kannalta merkittävä päätös ottaa tärkeäksi markkinointikohteeksi myös miehet. L’Óréal lanseerasi ensimmäisen pelkästään miehille suunnatun ihonhoitolinjan Biotherm Hommen vuonna 1985, joka on edelleen yksi maailman ostetuimmista miesten ihonhoitomerkeistä. Yritys jatkoi pioneerin rooliaan vuotta myöhemmin ja lanseerasi Lancômen Niosomen, ensimmäisen anti-aging voiteen ikääntymistä vastaan. Niosomen suosio toi myös Lancômen maailman luksustuotteiden joukkoon.

Vuonna 1988 yrityksen johtoon siirtyi vain 42-vuotias Lindsay Owen-Jones. Owen-Jonesin johtovuosina yritys koki radikaaleja muutoksia, sillä alun perin ranskalaisesta vientiyrityksestä tuli nyt virallisesti 130 maassa toimiva kansainvälinen konserni. Hän jakoi yritystoiminnan viiteen itsenäiseen osaan; hiustenhoito, hiusvärit, meikit, ihonhoito ja hajusteet sekä ravisteli rankasti yrityksen alkuperäistä brändiä “made-in-France” luoden uusia trendejä ja tuotteita, joiden tarkoitus oli vastata eri puolella maailmaa vallitsevia kauneusihanteita ja etnistä taustaa. Lisäksi yritys laajensi toimintaansa ostamalla Helena Rubinsteinin ja La Roche-Posayn luksusmerkit.

L’Óréalin panostus tutkimukseen, kehitykseen, strategisiin yritysostoihin sekä erinomaiseen johtamistyöhön on luonut vankan pohjan maailman suurimmalle kosmetiikkayritykselle. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2017 yli 26 miljardia euroa ja se työllistää tällä hetkellä lähes 90 tuhatta työntekijää ympäri maailmaa.