L’Óréal yhtiönä on panostanut menestyksen ja suosion lisäksi myös yrityksen arvoihin. Arvojen asettaminen ja niitä noudattaminen on jokaiselle yritykselle tärkeää, oli se sitten pieni tai suuri. Vaikka L’Óréal toimii tällä hetkellä 150 eri maassa, lukuisilla eri kielillä ja monissa eri kulttuureissa, on yhtiö asettanut toiminnalleen tiettyjä arvoja, joita noudattamalla maasta tai kulttuurista riippumatta se kykenee tulevaisuudessakin takaamaan ensiluokkaiset tuotteensa.

  • Monipuolinen toiminta

L’Óréal on jakanut tuotteensa viiteen eri kosmetiikkalinjaan: hiustenhoito, hiusten värjäys, ihonhoito, meikit ja hajuvedet. Jokaisella kosmetiikkalinjalla on omat asiantuntijansa ja jakelukanavansa. Tällä tavoin tuotteiden kehittäjät ja suunnittelijat kykenevät vastaamaan tarkemmin kuluttajien tarpeisiin ja toiveisiin. L’Óréal onkin tullut tunnetuksi alati kehittyvistä ja uudistuvista tuotteistaan, jotka seuraavat tarkasti tämän päivän trendejä ja tuulahduksia tulevaisuudesta.

  • Laadukas tutkimus

L’Óréal on alusta asti investoinut paljon aikaa ja rahaa laboratoriotutkimuksiin. Yhtiö on 40 vuoden aikana kehittänyt jopa 130 uutta molekyyliä ja toimii edelleen kosmetiikka-alan edelläkävijänä. Yhtiö on jakanut tutkimus- ja laboratoriokeskuksensa kuudelle eri alueelle Eurooppaan, Yhdysvaltoihin, Japaniin, Brasiliaan, Intiaan ja Kiinaan. Kaikki nämä alueet tekevät tiivistä yhteistyötä keskenään ja kehittävät samalla tehokkaasti alueellista tutkimusta ja markkinointia ottaen huomioon paikallisväestöjen kauneusihanteet, etnisen taustan ja kulttuurin.

  • Laatutakuu

L’Óréal panostaa tuotteittensa laatuun. Asiakas ei osta pelkästään tuotetta vaan myös lupauksen sen toimivuudesta. Yhtiöllä on palveluksessaan suuri määrä laaduntarkkailijoita, jotka varmistavat jokaisen yksityiskohdan toimivuuden ja esteettisyyden aina tehtaalta kaupan hyllylle. Laaduntarkkailussa käytetään hyväksi uusinta teknologiaa ja asiantuntemusta ja jokaisen myyntiin saapuneen tuotteen on täytynyt läpäistä jopa sata L’Óréalin eri laatutestiä. Yhtiö noudattaa kaikkialla maailmassa valmistuksessaan turvallisuusasetuksia, ympäristövastuuta ja paikallisia lakeja.

  • Kestävä kehitys

L’Óréalilla on oma kestävän kehityksen ohjelma Sharing Beauty With All (Jaamme Kauneuden Kaikkien Kanssa), jossa yhtiö on asettanut itselleen konkreettiset tavoitteet ja niiden saavuttamisen vuoteen 2020 mennessä. Näiden konkreettisten tavoitteiden tulisi kattaa yhtiön toiminta aina tuotekehittelystä yleisön jakeluun, oli kyseessä sitten raaka-aineiden hankinta tai laboratoriotestaus. Tavoitteena on luoda ympäristöystävällisempi tuote, jonka valmistus ei aiheuta ylimääräisiä päästöjä luontoon. Yhtiö on lisäksi sitoutunut vähentämään hiilijalanjälkeään sekä kouluttamaan henkilökuntansa toiminnan kestävän kehityksen mukaiseksi.